In deze module kun je als leraar zelf een of meer digitale oefenreeksen samenstellen en de remediëringsopdrachten terugvinden die je hebt goedgekeurd na een digitale toets of taak. In het startscherm van Opdrachten zie je eerst de opdrachten die al hebt samengesteld. In het tabje ‘Mijn geplande opdrachten’ zie je een overzicht van alle actieve opdrachten.
Bekijk op deze pagina de handige instructiefilmpjes of bekijk hiernaast het volledige webinar.
Om een nieuwe opdracht samen te stellen, klik je rechts bovenaan op ‘Nieuwe opdracht aanmaken’.
De opdracht verschijnt nu in je overzicht. Via de blauwe knop kan je de opdracht ook delen met je collega’s.
In de module opdrachten kan je rechtstreeks de resultaten bekijken via de blauwe dropdown bovenaan. Je kan de resultaten ook bekijken via de module ‘Resultaten’.
Van een afgewerkte opdracht kun je de details bekijken door op de titel van de opdracht (bovenaan) te klikken en vervolgens op het oogje rechts bij de naam van een leerling te klikken.
Bovendien stelt diddit remediëringsoefeningen voor als leerlingen bij een opdracht de norm van 80 % niet halen. Je kunt de oefeningen van het remediëringsvoorstel bekijken en
toewijzen aan de leerling. Meer uitleg over de resultaten van oefeningen, opdrachten en toetsen in diddit kun je terugvinden in de volledige handleiding van diddit.
Blijken leerlingen minder dan de norm te scoren bij een digitale toets of portfolio, dan biedt diddit een remediëringstraject aan. Op basis van de fout beantwoorde vragen zal diddit een of meer oefenreeksen klaarzetten. Je bepaalt zelf of leerlingen die extra oefeningen ook echt toegestuurd krijgen.
Bij elke opdracht, oefenreeks en evaluatie kun je steeds feedback versturen naar je leerlingen. Klik in de module Resultaten bij de oefening, opdracht of evaluatie op de leerling die je feedback wilt geven. Via de tekstballon kan je een boodschap schrijven en extra credits voor games geven.
De leerling ontvangt hiervan een melding in zijn of haar account.
Deze site gebruikt cookies om uw surfervaring gemakkelijker te maken